„Volkswagen Arteon“ – savavaldžių mašinų pranašas

Ar gali prėską įspūdį generuoti automobilis, po biliardo stalo dydžio kapotu slepiantis 280 AG variklį, turintis „4Motion“ pavarą ir panašus į savo koncepcinį pirmtaką kaip homozigotinis brolis dvynys? Negali, nes antraip neišvengiamai kiltų maždaug 50 000 eurų vertės skandalas. Ko jau ko, o naujų rūpesčių „Volkswagen“ reikia mažiausiai, todėl pristatydami naują savo flagmaną „Arteon“ vokiečiai padarė viską, kad būsimieji jo šeimininkai jaustųsi patenkinti ne tik premjeros dieną, bet mažiausiai keletą artimiausių metų.

Pristatydami naująjį kompanijos flagmaną, „Volkswagen“ ambasadoriai Baltijos šalyse pabrėžtinai akcentavo, kad „Arteon“ jau dabar turi krūvą pačių naujausių technologinių sprendimų ir sistemų, kurios montuojamos į šiuo metu bandomus savavaldžius automobilius.

Tarkim, naudojant GPS ir maršruto duomenis, automobilis prieš staigesnius posūkius pats sumažina greitį tiek, kad situaciją pernelyg optimistiškai įvertinęs vairuotojas nenuskrietų į šalikelę.

Keliaujant tamsiu paros metu naujoji dinaminių važiavimo posūkiuose šviesų sistema su išankstinių tolimųjų šviesų valdymu tarsi sena ragana numato, kokių klausimų gali kilti sėdinčiam prie vairo, ir nieko nelaukdama apšviečia artėjantį kelio vingį dar prieš jam pasukant. „Akimis pakaušyje“ aprūpintas „Arteon“ reaguoja ir į galimą smūgį iš nugaros – užfiksavęs tokio pobūdžio incidento grėsmę, automobilio kompiuteris uždaro visus langus ir įtempia saugos diržus.

Labiausia intrigavo trumpoje įžangoje prieš pajudant į trasą, „Volkswagen“ žmonių paminėta antrosios kartos „Emergency Assist“ sistema: jos esmė – ilgiau nei 35 sekundes paleidus vairaratį iš rankų ir nesureagavus nei į garsinius perspėjimus, nei į trumpus kėbulo sudrebinimus spustelint stabdžius, „Arteon“ nusprendžia, kad vairuotojas neveiksnus, ir perima mašinos valdymą.

Tiksliau, įjungęs avarinio įspėjimo signalą, pradeda automobilį stabdyti ir nuvairuoja jį į dešinį kelkraštį. Tačiau išbandžius šį triuką kelyje pasirodė, kad elektronika gali „pasimauti“ ant tokio lietuviškos realybės dalykėlio, kaip nublukusios horizontaliojo ženklinimo juostos. Praradęs atskaitos tašką, „nevaldomas“ „Arteon“ kažkodėl nedideliame kelio vingyje metėsi į kairį kelkraštį ir tikrai neskubėjo stabdyti. Beje, kolegoms bandant šią sistemą greitkelyje su šviežiomis skiriamosiomis juostomis bent porą kartų imituojant „neveiksnumą“ taip pat buvo siūloma „švartuotis“ kairėje pusėje.

Dar vienas dalykas, dėl kurio reiktų ilgėliau pasukti galvą pildant „Arteon“ užsakymo formą – kokie ratai, kokiems keliams optimalūs? „Volkswagen“ siūlo rinktis tarp 11 skirtingo dizaino ir 4 skirtingų dydžių, nuo 17 iki 20 colių. Vieni pastarųjų (tiksliau – „Rosario“ 8J x 20) atrodo taip, kad paspoksojęs į juos bent kiek ilgėliau, greičiausiai nė nemirktelėjęs pirmam pasitaikiusiam sukčiui išklotum visus internetinės bankininkystės burtažodžius.

Gražu. Bet tik tol, kol neprisireikia turėti reikalų su Vilniaus prieigose suguldytais „gulinčiais policininkais“ (Avižienių gyvenvietė pagal greičio ribojimo kalnelių kiekį vienam kilometrui ko gero patenka į Gineso rekordų knygą) – 50 km/val. greitis šiam savivaldos lygio nesusipratimui yra akivaizdžiai per didelis, nepaisant įjungto „comfort“ pakabos režimo. Kitaip tariant, jei kasdienybės maršrutai verčia išsukti iš autostrados Vilnius – Klaipėda, itin žemo profilio padangos nėra optimalus pasirinkimas.

Kitos „Arteon“ savybės nepriekaištingos: erdvės salone kaip sostinės traukinių stoties vestibiulyje, bagažinė dydžiu nusileidžia tik „Škoda Superb“ (625 l prieš 563 l; beje, nulenkus galinių sėdynių atlošus tūris išauga iki 1557 l, tačiau horizontalus paviršius nėra lygus), surinkimo kokybė dieviška, multimedijos meniu – lietuvių kalba, grafika informatyvi ir t.t. „Gero“ automobilio etalonu laikantys „VW Passat“, šiuo modeliu neabejotinai bus nepaprastai patenkinti. Bazinis modelis įkainotas 31 700 eurų, o už prabrangiausią ir galingiausią versiją su 280 AG pajėgumo varikliu (iš viso siūlomi 6 skirtingi jėgos agregatai) gal įtekti pakloti daugiau nei 50 tūkst. eurų.

Įdomu, kad „Arteon“ matę tik nuotraukose ar pavasarį vykusioje Ženevos automobilių parodoje, jau užsisakė daugiau nei 40 „Volkswagen“ prekinio ženklo gerbėjų – tai net 64 proc. visų išankstinių kontraktų, pasirašytų Baltijos šalyse.

Auto NT - specializuotas automobilių, nekilnojamojo turto skelbimų portalas. Skelbkite nemokamai!